Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом базової і
повної загальної освіти
у 2018-2019 навчальному році
№ з/п
|
Дата
|
Зміст теми, уроку
|
Шляхи реалізації
наскрізних ліній
|
Примітка
|
|
Розділ 1. Здоров’я людини ( 5 год )
|
|||||
1
|
Життя і здоров’я людини. Здоровий спосіб життя. Моделювання поведінки в разі погіршення
самопочуття **. Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. *
|
Т-2, Т-3.
|
|||
2
|
Безпека і небезпека. Принципи безпечної
життєдіяльності. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у
небезпечну ситуацію **
|
Т-2, Т-3.
|
|||
3
|
Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів.
Дорожня розмітка. Перехід багато смугової дороги. **Відпрацювання навичок
аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої
оглядовості.*Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги. **Моделювання
ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці.
|
Т-2, Т-3.
|
|||
4
|
Безпека на
зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира
. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. *Відпрацювання навичок поведінки у
транспорті.
|
Т-2, Т-3.
|
|||
5
|
Поведінка пасажира при ДТП. Моделювання поведінки
пасажира при аварії в транспорті.
Узагальнення знань.
|
Т-2, Т-3.
|
|||
Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров'я ( 5
год )
|
|||||
6
|
Уміння вчитися. Раціональний розподіл
часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового
способу життя «Мій розпорядок дня».
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
7
|
Умови успішного навчання. Розвиток
здібностей. Створення мотивації до навчання.Відпрацювання навичок
успішного навчання у класі.
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
8
|
Типи сприйняття
інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам'ятовування. Підготовка до контрольної роботи. Відпрацювання
навичок ефективного
самонавчання (бібліотека,
Інтернет, дистанційне навчання) **
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
9
|
Повага до себе та інших. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших
людей. Уміння працювати разом. Виконання
вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей.
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
10
|
Почуття і емоції.
Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття.* Відпрацювання навичок висловлювання почуттів.
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
11
|
Контрольна робота
№1.
|
||||
Розділ 3. Фізична складова здоров'я ( 5 год )
|
|||||
12
|
Фізичні чинники здоров'я. Рухова активність.
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. **Моделювання
ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при
спортивних травмах.
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
13
|
Принципи і методи загартовування.
Правила безпечної
поведінки в басейні та на льоду. **Моделювання ситуацій надання допомоги і
самодопомоги тому, хто провалився під лід.
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
14
|
Профілактика порушень постави і
гостроти зору.
* Виконання вправ
для формування правильної постави та гімнастики для очей.*Розрахунок максимальної маси портфеля.
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
15
|
Вплив телебачення і комп'ютера на
здоров'я.
*Розробка
пам'ятки щодо перегляду телепередач, користування комп'ютером.
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
16
|
Відпочинок
школяра Ознаки перевтоми. Умови здорового сну.
|
Т-2, Т-3. Т-4.
|
|||
Розділ 4. Соціальна складова здоров'я ( 16 год )
|
|||||
Тема 1. Соціальний добробут (
8 год )
|
|||||
17
|
Право на здоров'я. Права дитини.
Обов'язки учня і громадянина. Права та обов’язки дитини
(створення пам’ятки) * .
|
Т-2,Т-3.
|
|||
18
|
Спілкування і здоров'я. Ефективне
спілкування. *Відпрацювання
навичок ефективного спілкування.
|
Т-2,Т-3.
|
|||
19
|
Вплив поведінки
на здоров'я. Переваги упевненої поведінки.
|
Т-2,Т-3.
|
|||
20
|
Спілкування з
дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини.
*Відпрацювання навичок упевненої
поведінки : моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших
дорослих.
|
Т-2,Т-3.
|
|||
21
|
Спілкування з
однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами.
|
Т-2,Т-3.
|
|||
22
|
Протидія виявам
агресії і насилля в учнівському середовищі.
|
Т-2,Т-3.
|
|||
23
|
Соціальна небезпека інфекційних
захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою
ознакою в т. ч. за станом здоров’я ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та
інвалідністю. Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з
членів родини *
|
Т-2,Т-3,Т-4.
|
|||
24
|
Безпека спілкування в
Інтернеті . Безпека
спілкування в Інтернеті **
Узагальнення знань.
|
Т-2,Т-3.
|
|||
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі
( 8 год )
|
|||||
25
|
Пожежна
безпека. Причини
виникнення та способи гасіння невеликих пожеж.
|
Т-1,Т-2,Т-3.
|
|||
26
|
Особливості гасіння електроприладів.
Захист органів дихання під час пожежі. Відпрацювання
навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання
навичок захисту органів дихання від отруйних газів**.
|
Т-1,Т-2,Т-3.
|
|||
27
|
Дитина в автономній ситуації
Безпека в побуті. Ризики побутового
травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю
зловмисників. *Обстеження безпеки своєї оселі *.
|
Т-1,Т-2,Т-3.
|
|||
28
|
Безпека надворі. Місця підвищеної
небезпеки. Екстремальні ситуації з незнайомцями. *Моделювання безпечної поведінки із незнайомими
людьми.
*Відпрацювання алгоритму безпечної
поведінки в місцях великого скупчення людей. *Відпрацювання навичок відмови
від ігор у небезпечних місцях.
|
Т-1,Т-2,Т-3.
|
|||
29
|
Безпечне
довкілля. Наслідки забруднення довкілля для
життя і здоров'я людини.
Способи збереження природного
середовища.
Створення саморобок для повторного
використання пластикових упаковок*.
|
Т-1,Т-2.
|
|||
30
|
Стихійні лиха. Правила поведінки під
час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні
рятувальні заходи.
*Моделювання
безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.
*Виготовлення рятувальних засобів з
підручних матеріалів*.
|
Т-4,Т-2,Т-3.
|
|||
31
|
Відпочинок на природі. Правила купання
у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.
Моделювання ситуації надання допомоги
постраждалому при тепловому
або сонячному ударі**.
|
Т-2,Т-3.
|
|||
32
|
Контрольна
робота №2.
|
||||
33
|
Повторення.
|
||||
34
|
Підсумковий урок.
|
||||
Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом базової і повної
загальної освіти
у 6-А
та 6-Б класах у 2018-2019 навчальному році
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Шляхи реалізації наскрізних ліній
|
Примітка
|
Розділ 1. Здоров’я людини ( 4 год )
|
||||
1
|
Життя і здоров'я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут.
Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття.
|
Т -2, Т-3
|
||
2
|
Ризики і небезпеки . Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті.Екстремальні і надзвичайні ситуації. *Моделювання
поведінки в умовах зміни кліматичних умов.*Добір одягу за несприятливих
погодних умов . Складання пам’яток запобігання
кримінальних небезпек
|
Т – 2. Т-4
|
||
3
|
Небезпеки природного середовища. Вплив техногенного середовища на
здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля. *Складання пам’яток
запобігання кримінальних небезпек.
|
Т – 1, Т-2,
Т - 3
|
||
4
|
Соціальне середовище і здоров’я.
Захист від кримінальних небезпек. *Відпрацювання навичок захисту
особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*.Узагальнення
знань.
|
Т – 1, Т-2,
Т - 3
|
||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я ( 6 год )
|
||||
5
|
Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і
здоров’я підлітків..
*Аналіз маркування харчових продуктів*.
|
Т-1, Т-3
|
||
6
|
Поживні
речовини. Особливість харчування у
підлітковому віці.
|
Т-1, Т-3
|
||
7
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування
таенерговитрати залежно від фізичних навантажень.
*Визначення збалансованості харчового
раціону*.
|
Т-1, Т-3
|
||
8
|
Профілактика йододефіциту і діабету.
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів.
|
Т-1, Т-3, Т-4
|
||
9
|
Перша допомога при
харчових отруєннях.Відпрацювання алгоритму надання допомоги при
харчових отруєннях .
|
Т-1, Т-3
|
||
10
|
Особиста гігієна. Складання пам’ятки: «Правила особистої
гігієни ».
|
Т-1, Т-3
|
||
11
|
Контрольна робота №1.
|
|||
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я ( 6 год )
|
||||
12
|
Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком.*Проект
самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети).
|
Т-4, Т-2.
|
||
13
|
Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички.
Чинники формування звичок.Самооцінка і здоров’я. Поняття
самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. *Створення
плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої
звички).
|
Т-4,
Т-2,
Т-1
Т-3
|
||
14
|
Критичне мислення та уміння приймати рішення.Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень.
Рішення, важливі для здоров’я.
*Моделювання ситуації прийняття
зважених рішень.
|
Т-4,
Т-2,
Т-1
Т-3
|
||
15
|
Вплив реклами на рішення людини. Види
реклами. Соціальна
і комерційна реклами.
*Аналіз грошових витрат, пов’язаних з
курінням.
*Аналіз соціальної і комерційної
реклами.
|
Т-4,
Т-2,
Т-1
Т-3
|
||
16
|
Психоактивні речовини і
здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.* Моделювання
ситуації відмови від шкідливих пропозицій .
|
Т-4,
Т-2,
Т-1
Т-3
|
||
17
|
Толерантне ставлення до людей, що
живуть з ВІЛ.
|
Т-4, Т-2
|
||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я ( 15 год )
|
||||
Тема 1.
Соціальний добробут ( 7 год )
|
||||
18
|
Спілкування і здоров’я. Спілкування
людей. Засоби комунікації.
|
Т-2,Т-4
Т-3
|
||
19
|
Навички спілкування. Стилі
спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.*Відпрацювання навичок упевненої поведінки у
життєвих ситуаціях.
|
Т-3, Т-4
|
||
20
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому
середовищі. Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі) *
Складання плану покращення міжособистісних стосунків.
|
Т-2,Т-3
|
||
21
|
Конфлікти і здоров’я
Поняття конфлікту. Види і способи
розв’язання конфліктів.
|
Т-2,Т-3
|
||
22
|
Конструктивне розв’язання конфліктів.
Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.*Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням
конфліктів. *Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.
|
Т-2,Т-3
|
||
23
|
Стосунки з однолітками
Підліткові компанії. Ознаки дружніх,
недружніх і небезпечних компаній.
|
Т-2,Т-3
|
||
24
|
Способи протидії агресії та насиллю у
підлітковому середовищі. Узагальнення знань.
|
Т-2,Т-3
|
||
Тема 2. Безпека в побуті й
навколишньому середовищі. Безпека в побуті ( 8 год )
|
||||
25
|
Правила користування газовими приладами,
електроприладами, водогоном, тепловими мережами.
|
Т-1,Т-2,Т-3
|
||
26
|
Безпека при користуванні засобами побутової хімії. *Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової
хімії.* Вивчення
вмісту домашньої аптечки.*
|
Т-1,Т-2,Т-3
|
||
27
|
Пожежна безпека оселі
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона.
Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.*Відпрацювання навичок
екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі.
|
Т-1,Т-2,Т-3
|
||
28
|
Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої
пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.
|
Т-2,Т-3
|
||
29
|
Проживання у промисловій зоні
Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення
аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.
|
Т-1,Т-2,Т-3
|
||
30
|
Безпека руху велосипедиста
Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для
велосипедиста. Засоби
безпеки велосипедиста. Правила дорожнього
руху для велосипедистів.
|
Т-1,Т-2,Т-3
|
||
31
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях
Телефони аварійних служб. Повідомлення длярятувальним службам. Правила взаємодії з
рятувальниками. * Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец
автомобілів служби ДСНС Моделювання ситуації виклику рятувальних
служб **
|
Т-1,Т-2,Т-3
|
||
32
|
Перша допомога при
ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні,
ДТП. Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці
ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.**
Моделювання допомоги при попаданні на
тіло речовин побутової хімії та при отруєнні
ними
|
Т-1,Т-2,Т-3
|
||
33
|
Контрольна робота №2.
|
|||
34
|
Повторення.
|
|||
35
|
Підсумковий урок
|
Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом базової і
повної загальної освіти
для 7-А,
7 -Б класу у 2018-2019 навчальному році
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Шляхи реалізації наскрізних ліній
|
Примітка
|
Розділ 1. Здоров’я людини (9)
|
||||
1
|
Здоров’я і спосіб життя
Цілісність здоров’я.
Переваги здорового способу життя.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
2
|
Навички, сприятливі для здоров'я.
Значення життєвих принципів для здоров’я. *Створення соціальної
реклами про здоровий спосіб життя.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
3
|
Профілактика
захворювань. Інфекційні та неінфекційні захворювання.
Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики
інфекційних захворювань.
|
Т-1,
Т-3
|
||
4
|
Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і
джерела ризику. Рівні ризику. *Оцінювання ризиків щоденного життя.**
|
Т-1,
Т-2
|
||
5
|
Безпека на дорозі
Безпека пасажира легкового і
вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.
|
Т-1, Т-2, Т-3
|
||
6
|
Заходи безпеки під час поїздки на
вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.
|
Т-3, Т-2
|
||
7
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час
ДТП. Дії свідків ДТП. *Моделювання поведінки пасажира при ДТП.
|
Т-3, Т-2
|
||
8
|
Пожежна безпека у
громадських приміщеннях
Правила пожежної безпеки у школі.
Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час
пожежі в громадському приміщенні. *Відпрацювання алгоритму дій під час
пожежі в громадському приміщенні.
|
Т-1, Т-3
|
||
9
|
Побутова безпека
Безпека оселі. Правила безпеки при
користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним
опаленням. Узагальнення знань.
|
Т-1, Т-2
|
||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (4)
|
||||
10
|
Індивідуальний розвиток підлітків
Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання
|
Т-2
Т-3
|
||
11
|
Показники фізичного
розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. .*Визначення індивідуальних показників фізичної
складової здоров’я.
|
Т-3
Т-4
|
||
12
|
Косметичні проблеми
підлітків
Функції шкіри. Чинники, що впливають на
здоров’я шкіри.
|
|||
13
|
Особливості збереження здоров’я
функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за
шкірою і волоссям. *Визначення типу шкіри і волосся.* Вибір косметичних засобів із
урахуванням віку та типу шкіри (проект)*
|
Т-3
Т-4
|
||
14
|
Контрольна робота №1.
|
|||
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я ( 9 год )
|
||||
15
|
Психічний і духовний розвиток
Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.
|
Т-3
Т-4
Т-2
|
||
16
|
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. Формування
позитивної адекватної самооцінки.
|
Т-3
Т-4
Т-2
|
||
17
|
Уміння вчитися. Умови успішного
навчання.Відпрацювання
навичок планування часу .
|
Т-3
Т-4
Т-2
|
||
18
|
Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.*Вправи на
концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.
|
Т-3
Т-4
Т-2
|
||
19
|
Емоційне благополуччя
Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів.
Методи самоконтролю.
*Відпрацювання навичок
самоконтролю.
|
Т-3
Т-4
Т-2
|
||
20
|
Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоров’я.Самодопомога та допомога при
стресі.
|
|||
21
|
Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях. *Формування
позитивної адекватної самооцінки.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
22
|
Конфлікти і здоров’я
Причини виникнення і стадії розвитку
конфліктів. Розпалювання конфліктів.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
23
|
Способи конструктивного розв’язання
конфліктів. *Моделювання способів конструктивного розв’язання
конфліктів.* Узагальнення знань
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я
( 9 год )
|
||||
24
|
Соціальні чинники здоров’я
Соціальна безпека населеного пункту.
Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у
формуванні здорового способу життя молоді.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
25
|
Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів
масової інформації на здоров’я. *Складання списку телефонів медичних закладів,
психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
26
|
Найближче оточення дитини. Вплив
родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Відпрацювання навичок щодо
налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
27
|
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.
|
Т-2,
Т-3
|
||
28
|
Хвороби цивілізації
Соціальні чинники ризику «хвороб
цивілізації».
|
Т-2,
Т-3
|
||
29
|
Профілактика серцево-судинних,
онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на
здоров’я. Комп’ютерна,
ігрова та Інтернет залежність
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
30
|
Профілактика
захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків. Створення
реклами здорового способу життя.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
31
|
Положення кримінального законодавства
у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання
наркотиків. Способи
протидії негативному соціальному впливу.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
32
|
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних
захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії
епідемії ВІЛ-інфекції Причини і наслідки стигматизації і дискримінації
|
Т-2,
Т-3
|
||
33
|
Контрольна робота № 2.
|
|||
34
|
Підсумковий урок.
|
Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом базової і
повної загальної освіти
у 8-А,8-Б класах
у 2018-2019 навчальному році
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Шляхи реалізації наскрізних ліній
|
Примітка
|
Розділ 1. Здоров’я людини (6)
|
||||
1
|
На порозі дорослого життя.
Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
|
Т-2
Т-3
|
||
2
|
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.
|
Т-2
Т-3
|
||
3
|
Надзвичайні ситуації. Класифікація
надзвичайних ситуацій.
|
Т-1,
Т-2
|
||
4
|
Основні
принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень
засобів масової інформації про надзвичайні ситуації **
|
Т-1,
Т-2
Т-3
|
||
5
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Алгоритм
рятування людей під час пожежі. Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі. Відпрацювання
навичок надання першої допомоги потерпілому.
|
Т-1,
Т-2
|
||
6
|
Основні положення законодавства України
щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Узагальнення
знань.
|
Т-1,
Т-2
|
||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (5)
|
||||
7
|
Оздоровчі системи
Поняття про оздоровчі системи та їх
складові.
|
Т-2
Т-3
Т-4
|
||
8
|
Безпека харчування
Вибір харчових продуктів. Традиційні і
сучасні системи харчування.
|
Т-2
Т-3
Т-4
|
||
9
|
Профілактика захворювань
незбалансованого харчування. Харчові добавки.
|
Т-2
Т-3
Т-4
|
||
10
|
Симптоми харчового
отруєння. Отруйні рослини і гриби.
Профілактика харчових отруєнь.
|
Т-2
Т-3
Т-4
|
||
11
|
Перша допомога при харчових отруєннях
та кишкових інфекціях. Відпрацювання
навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях.
|
Т-2
Т-3
Т-4
|
||
12
|
Контрольна робота №1.
|
|||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я ( 5 год )
|
||||
13
|
Становлення
особистості
Біосоціальний характер особистості.
Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
14
|
Складові духовного розвитку особистості.
Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда
потреб. Планування майбутнього. Відпрацювання алгоритму постановки й
досягнення мети.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
15
|
Краса і
здоров’я. Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних
тенденцій на здоров’я.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
16
|
Уміння вчитися
Складові уміння вчитися. Важливість
налаштування на успіх. Бар’єри ефективного
навчання. Розвиток логічного та образного мислення. Моделювання прийомів ефективного
запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до контрольної роботи
(іспитів).
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
17
|
Принципи
запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги. Вправи на розвиток пам’яті та уваги.
|
Т-2,
Т-3
Т-4
|
||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я
( 15 год )
|
||||
Тема 1. Соціальний добробут ( 5 год )
|
||||
18
|
Соціальні аспекти статевого дозрівання.
|
Т-2
Т-3
|
||
19
|
Особливості дії тютюнового диму,
алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.
|
Т-2
Т-3
|
||
20
|
Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного
і ненасильницького спілкування. Психологічні і соціальні наслідки ранніх
статевих стосунків, підліткової вагітності.Відпрацювання
правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки)
|
Т-2
Т-3
|
||
21
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом
(ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства.
Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і
С. Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в
умовах тиску
|
Т-2
Т-3
|
||
22
|
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального
характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства.
Узагальнення знань.
|
Т-2
Т-3
|
||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 10 год)
|
||||
23
|
Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного
дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху.
Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. Визначення
пріоритетів у дорожньому русі**.
|
Т-2
Т-1
Т-4
Т-3
|
||
24
|
Мотоцикл і безпека. Правила для
мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним
засобом у нетверезому стані. Відпрацювання навичок відмови від
небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами.
|
Т-2
Т-4
Т-3
|
||
25
|
Екологічна безпека. Забруднення
навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я.
Небезпека купання в забруднених водоймах.
|
Т-2
Т-1
Т-3
|
||
26
|
Атмосферні забруднення та їхній
вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я.
Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я.
|
Т-2
Т-1
Т-3
|
||
27
|
Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права,
обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.
|
Т-2
Т-3
|
||
28
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків
у разі затримання поліцією.
|
Т-2
Т-3
|
||
29
|
Захист
від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.
|
Т-2
Т-3
|
||
30
|
Протидія торгівлі людьми.
Дитяча безпритульність і бездоглядність.
|
Т-2
Т-3
|
||
31
|
Небезпека залучення до деструктивних
соціальних угруповань. Загроза тероризму. Відпрацювання уміння
уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних
угруповань
|
Т-2
|
||
32
|
Інформаційна безпека. Вплив
засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна
безпека. Безпека у мережі Інтернет. Он-лайн безпека
для попередження сексуального насильства та зловживань.
|
Т-2
|
||
33
|
Контрольна робота №2.
|
|||
34
|
Повторення.
|
|||
35
|
Підсумковий урок.
|
Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом базової і повної
загальної освіти
у 9 класі
у 2018-2019 навчальному році
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Шляхи реалізації наскрізних ліній
|
Примітка
|
Розділ 1. Здоров’я людини ( 3 год )
|
||||
1
|
Сучасне уявлення про
здоров'я. Дотримання
здорового способу життя. Аналіз свого способу життя та
особистих цілей
|
Т-2
Т-3
|
||
2
|
Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових
здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення.
|
Т-2
Т-3
|
||
3
|
Сфери життя людини. Довгострокове планування
з урахуванням важливих сфер життя.. Узагальнення знань.
|
Т-2
Т-3
Т-4
|
||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я ( 6 год )
|
||||
4
|
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.
|
|||
5
|
Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний,
психологічний і соціальний добробут людини.
|
|||
6
|
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.
|
|||
7
|
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.
|
|||
8
|
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою
тіла. Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до
енергозатрат організму.
|
|||
9
|
Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я . Показники фізичного
здоров’я.. Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я.
|
|||
10
|
Контрольна робота №1.
|
|||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я ( 12 год )
|
||||
11
|
Самореалізація особистості
Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.
|
Т-2
Т-4
|
||
12
|
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки.
|
Т-3
|
||
13
|
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого
самовизначення. Самооцінка характеру. Проект самовиховання.*
|
Т-2
Т-4
|
||
14
|
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Виявлення
професійних схильностей . Міні-проект: «Дослідження ринку праці за
матеріалами засобів масової інформації».
|
Т-2
Т-4
|
||
15
|
Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.
|
Т-2
Т-4
|
||
16
|
Саморегуляція. Методи самоконтролю.
|
|||
17
|
Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне
навчання. Визначення індивідуального стилю навчання
|
Т-2
Т-4
|
||
Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до Державної
підсумкової атестації.
|
Т-2
Т-4
|
|||
18
|
Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. Відпрацювання
навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної
підсумкової атестації .
|
Т-2
Т-4
|
||
19
|
Самовиховання характеру
Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.
|
Т-2
Т-4
|
||
20
|
Роль життєвих цінностей у формуванні
характеру. Цінності і якість життя.
|
Т-2
Т-4
|
||
21
|
Моральний розвиток особистості.
|
Т-2
|
||
22
|
Самовиховання характеру. Узагальнення
знань.
|
|||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я ( 10 год )
|
||||
Тема 1. Соціальний добробут (
6 год )
|
||||
23
|
Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички
ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків.
Стосунки з дорослими і однолітками. Відпрацювання прийомів
ефективного спілкування з дорослими й однолітками.
|
Т-2
Т-3
|
||
24
|
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.
Поняття
«гендер» і « стать»
|
Т-2
Т-3
|
||
25
|
Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх
статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик
розвитку раку шийки матки. Запобігання захворюванням, які
передаються статевим шляхом.
|
Т-2
Т-3
Т-1
|
||
26
|
Значення моральних цінностей для профілактики
ІПСШ. Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в
т. ч. за станом здоров’я та з інвалідністю. Відпрацювання
навичок отримання достовірної
інформації про інфекційні та
неінфекційні захворювання у своєму середовищі.
|
Т-2
Т-3
|
||
27
|
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика
вроджених вад.Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих
цінностей
|
Т-2
Т-3
|
||
28
|
Значення
регулярних профілактичних оглядів для хлопців та дівчат.
Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози
(огляд мамолога). Соціально-психологічні та медичні послуги держави для
молоді. Ознайомлення з роботою установ, які надають
соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання.
|
Т-2
Т-3
Т-1
|
||
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки ( 4 год )
|
||||
29
|
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки.
Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція
національної безпеки України. Сфери національної безпеки.
|
Т-1
Т-2
Т-3
|
||
30
|
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на
здоров’я . Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому
рівні.
|
Т-1
Т-2
Т-3
|
||
31
|
Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова
формування здорового способу життя . Оцінювання екологічних небезпек
за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади
**
|
Т-1
Т-2
Т-3
|
||
32
|
Міжнародне екологічне право.
Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та
сталого розвитку.
|
Т-1
Т-2
Т-3
|
||
33
|
Контрольна
робота №2.
|
|||
34
|
Повторення.
|
|||
35
|
Підсумковий
урок.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий